Dolgozói riportsorozat – Füzesériné Nagy Alexandra

„A TITKÁRNŐI ÁLLÁS AZ EGY BIZALMI ÁLLÁS ”

Interjú Füzesériné Nagy Alexandra, gazdasági igazgató titkárnőjével 

Füzesériné Nagy Alexandra 23 éve dolgozik titkárnőként a Kistarcsai Flór Ferenc Kórházban. Pályakezdőként az Ápolási Igazgatóságon kezdett, 12 éve pedig Tamics Gyuláné gazdasági igazgatónő titkárnője.

–  Közgazdasági szakközépiskolát végeztem, pályakezdőként kezdtem a kórházban dolgozni, nem volt korábban az egészségüggyel semmilyen kapcsolatom, eleinte nem volt könnyű megszokni a környezetet, de a kollégák, a családias légkör miatt itt maradtam, amit azóta se bántam meg. Mindig titkárnőként dolgoztam, több területen, ezáltal az egész kórházat és a működést is megismerhettem. Nagyon szeretem a munkám. Olyannyira, hogy a napi 2 órás utazás a munkahely és az otthon távolsága között sem tart vissza.

A titkárnői állás az egy bizalmi állás. Milyen faladatokat lát el?

–  A gazdasági igazgatónő titkárnőjeként dolgozom, életem legeslegjobb főnökével. Az a vezető, akinek mindig nyitva van az ajtaja bárki számára, szinte tényleg bármikor kérhet tőle szakmai és személyes segítséget, rendkívül támogató. A titkárnői feladat elsősorban adminisztratív, de szervezési és reprezentatív feladatokat is ellátunk. A gazdasági igazgatósághoz tartozik a munka – és bérgazdálkodás, a pénzügy, korábban a műszaki terület is. Az élelmezés, az informatika, a finanszírozás. Feladataim közé tartoznak a napi feladatok: a megrendelések, szerződések előkészítése az ellenjegyzéshez, a napi bejövő posta iktatása, továbbítása, illetve a rendszeres adatszolgáltatások megküldése, elektronikus felületek kezelése. De ahogy korábban Juli (gazdasági igazgatónő) fogalmazott, „azért vagyunk, hogy az orvosszakmai feladatoknak a tárgyi és személyi feltételei mind megteremtődjenek”. Én ebben próbálom segíteni a munkáját.

Mennyire kap szabad kezet az önálló munkavégzéshez?

–  Igazság szerint minden nap más, minden nap hoz új kihívásokat és igazgatónő maximálisan támogató abban, hogy a döntés előkészítéshez bizonyos feladatokat önállóan végezhessek el. Ami régebben nagyon vonzott és szerettem, az a közbeszerzés előkészítés, ami sokoldalú és szervezet feladat volt itt a gazdasági igazgatóságon, ma már egy teljesen önálló terület a megnövekedett feladatok miatt. Pályázatok előkészítésében és elszámolásában is részt veszek, amit szintén nagyon szeretek csinálni.

Mit tart a legérdekesebbnek munkájában?

– Nehéz bármit is kiemelni, de az új feladatokat, „kihívásokat” és a szervezést leginkább. Az elmúlt években az egészségügyben zajló átszervezések következtében megnőttek az adatszolgáltatási és engedélyezési feladatok, ami az én munkámban is folyamatos, új ismereteket követel.

Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy jó titkárnőnek?

– A vezető elvárásainak kell elsősorban megfelelni, így erre a megfelelő választ véleményem szerint Ő tudná megadni. Fontos a megfelelő kommunikációs készség, szinte nincs olyan feladat, amely ne több területet érintene, ezért mindenképpen tájékozottnak és naprakésznek kell lenni.

Szabadidejében mivel foglalkozik szívesen?

–  Vidéken élek és nagyon szeretem a kerti munkákat, a virágokat, a szabadban lenni. Próbálunk a családommal a legtöbb időt együtt tölteni, a lányom Szegeden jár egyetemre, csak hétvégenként van itthon, ezért leginkább közös programokat szervezünk. Sikerült „megfertőznöm” a lányom az egészségügy iránti elhivatottsággal, kitartó és céltudatos, nagyon büszke vagyok rá.

                                                                                                                                                                                                                                                   /Szilágyi Szilvia/